مرورگر خود را به اسب چابک تبدیل کنید
تاريخ : شنبه 12 بهمن 1392 | 13:29 | نویسنده : sara
 
 
 
 اگر از فایرفاکس محبوب برای سر زدن به اینترنت استفاده می‌کنید، پس این مقاله را انتها بخوانید و از سرعت بالای مرورگرتان لذت ببرید!
مرورگر خود را به اسب چابک تبدیل کنید



معمولا هنگامی که تعداد افزونه‌ها و پلاگین‌های مرورگری افزایش می‌یابند و یا تاریخچه مرور صفحه‌ها به حد زیادی می‌رسد، با کاهش سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها مواجه می‌شویم.

  مرورگر فایرفاکس هم از این قاعده مستثنا نیست و در برخی از مواقع علاوه بر کاهش سرعت عملکردش، به کلی متوقف می‌شود. از آن‌جایی که این مرورگر امروزه به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل شده و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند، به نحوه افزایش سرعت در آن می‌پردازیم.

اگر از آن دسته افرادی هستید که هر از گاهی افزونه جدیدی به این مرورگر می‌افزایید و یا صفحه‌های زیادی را هر روزه مشاهده می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم با گام‌های زیر همراه شوید و تجربه بهتری از کار با فایرفاکس به دست آورید.

پلاگین‌ها ابزارهایی هستند که محتوای وب از جمله فلش، سیلورلایت، جاوا و آفیس را مدیریت می‌کنند و معمولا تعداد زیادی از آن‌ها نصب شده و بلا‌استفاده‌اند. توجه داشته باشید که پلاگین‌های فایرفاکس قابلیت نصب و یا حذف ندارند و تنها می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید.

برای غیر‌فعال کردن پلاگین‌های فایرفاکسی، برروی دکمه اصلی مرورگر کلیک کنید و به بخش‌ Add-ons بروید تا تبی با همین عنوان باز شود.

برروی زبانه Plugins در سمت چپ کلیک کنید. برای هر عنوان پلاگین غیر‌کاربردی دکمه Disable را بزنید. در صورت نیاز به فعال‌سازی پلاگین می‌توانید از همین مسیر اقدام کرده و این‌بار از دکمه Enable استفاده کنید. هر بار که یک پلاگین را غیر‌فعال می‌کنید، عنوان آن در لیست صفحه Plugins به انتهای لیست می‌رود.

افزونه‌های فایرفاکس ابزارهایی هستند که به‌منظور به کارگیری قابلیت‌های اضافی متعدد به کار گرفته می‌شوند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به مسدود کردن تبلیغات، دانلود ویدئوها‌ی آنلاین، یکپارچگی با شبکه‌های اجتماعی، افزایش قابلیت‌های مرورگر و... اشاره کرد. هرچه قدر تعداد این افزونه‌ها بیشتر باشند، سرعت کار پایین می‌آید. مجددا به بخش Add-ons بروید و این‌بار از لیست سمت چپ گزینه Extensions را انتخاب کنید.

دوباره به دنبال مواردی بگردید که قصد غیر‌فعال کردن‌شان را دارید. دکمه Disable را برای هر کدام بزنید. در‌صورتی‌ که لینک Restart now را مشاهده کردید، برروی آن کلیک کنید و در غیر‌این‌صورت فایرفاکس را یک‌بار ببندید و مجددا آن را اجرا کنید.

توجه داشته باشید که گزینه Option برای افزونه‌های غیر‌فعال شده به رنگ خاکستری در آمده و قابل استفاده نیست.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در بخش اکستنشن‌ها گزینه‌ Remove امکان حذف کامل آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما در صورت نیاز برای حذف یک پلاگین باید به طریق دستی عمل کنید: در نوار آدرس about:config را تایپ کنید. دکمه I’ll be careful, I promise را بزنید و به‌دنبال عبارت plugin.expose_full_path باشید. روی مدخلی با همین نام دابل‌ کلیک کرده و مقدار آن را به true تغییر دهید. about:plugins را در نوار آدرس وارد کنید و کلید Enter را بزنید.

هر یک از گزینه‌های موجود در این بخش دارای یک نام فایل هستند که مسیر آن مشخص شده است. از طریق ویندوز اکسپلورر به مسیری بروید که پلاگین در آن‌جا قرار دارد. نام فایل موجود در مسیر گفته شده را تغییر دهید. مثلا npswf۳۲ را به Xnpswf۳۲ تبدیل کنید.

در لیست صفحه about:config روی گزینه plugin.expose_full_path دابل‌کلیک کنید و مقدار پیش فرض را به false تغییر دهید. اکنون پلاگین شما از مرورگر حذف شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: